Jollesejlads

Har du lyst til at sejle jolle, så kom og besøg os, tag hele familien med. Vi sejler hver mandag fra kl. 17:00 i hele sæsonen, som er fra 1. April til 1. Oktober.

Sejl og ha’ det sjovt. Optimist, Zoom8 eller Hobie 405?
Er du mellem 8 og 18 år, så har du i Køge Sejlklub mulighed for at sejle i en række forskellige joller, afhængig af din alder og sejlerfaring. Vi har også jollesejlere over 18 år, der sejler om mandagen, så der er plads til alle jollesejlere.
Vi har lavet en velkomstfolder til nye sejlerforældre, finde den her: Velkomst Jolleafdeling
Er du mellem 8 og 13 år, er du klar til at sejle optimistjolle. Det er en rigtig god begynder jolle, som er meget let at håndtere. Som optimist vil du opleve vort gode fælleskab med faste træningsaftener, hygge og sommerture. Glæden bliver større for dig, hvis dine forældre kommer og sætter dig igang på træningsdagene, så vi kan få hilst og hygget.
Når du er vokset fra en Optimistjolle kan du fortsætte i en Zoom8 jolle. Den er lidt større og lidt hurtigere end en Optimistjolle-
Du kan også vælge at sejle i Hobie 405, som er en tomandsjolle. Det er en rigtig god jolle, hvor man er skipper og gast. Hobie 405 jollen giver flere muligheder for trim af sejl og at håndtere det at sejle med spiler i en større og hurtigere jolle end optimisten.
Som junior vil du opleve vort gode fællesskab sammen med optimister, trænere og forældre på vores træningsaftener.
Alle sejlere har mulighed for at tilmelde sig de mange stævner/camps, så også her spirer fællesskabet, hvor vi støtter og hjælper hinanden.
Der er sjov, udfordrende og hyggelig jollesejlads hver mandag i Køge Sejlklub. Kom ned til jollehuset på havnen om mandagen og få en prøvetur i en af klubbens Optimistjoller.
Henvendelse til Sandra Knapp for mere information. Find hendes kontaktoplysninger >HER<
I jolleafdelingen er vi klar over at det kræver energi at sejle joller, især når en sejlaften varer 3 timer. Derfor har vi i jolleafdelingen en frugtordning, så alle sejlerne får frugt undervejs. Frugten er velvilligt sponseret af Føtex i Køge, og vi takker mange gange for opbakningen.