Windsurfing

Velkommen til Køge Windsurf Klub

I de rustikke skure ved den populære Marina holder Køges windsurfere til.

Hvorfor tage til Maui eller Klitmøller, når du kan surfe lige her i Køge Marina? Når vinden piver både forår, sommer, efterår og vinter, og alle andre finder regntøjet og “hvorfor købte vi ikke en tur sydpå” ansigtet frem, bliver Køge Bugt forvandlet til en stor legeplads for windsurfere. Er du 13 år eller 70, dreng eller pige, vil du sejle freestyle, bølge eller race eller hyggesejle langs vores smukke kyst, så er du VELKOMMEN i vores klub.

Windsurfing Køge er en afdeling i Køge Sejlklub. Vi er på vandet i weekenden hvis vinden blæser i Køge eller på nogle af årets klubture på andre surf spots.

I øjeblikket tilbyder vi desværre hverken windsurfing eller SUP kurser til nybegyndere men henviser til andre mulighed for at oparbejde de grundlæggende færdigheder. Herefter er du meget velkommen hos os.

Mange tror, at surfing er en sommersport, men det er faktisk kun, når der er is på vandet, at der ikke bliver sejlet i klubben. Der findes ikke dårligt vejr. Kun dårlig beklædning og vindstille dage, hvor vi så bruge vores SUP brædder.

Hvordan bliver jeg medlem?

Tryk på Indmeldelse og betalinger i menuen. Som medlem af Køge Sejlklub, kan du frit bruge alle klubbens faciliteter, som bl.a. tæller klubhus og bådskure, og man kan deltage i alle klubaktiviteter.

Hvad med sikkerheden?

I Køge Sejlklub sætter vi sikkerheden i højsædet. Vi har altid en motorbåd liggende klar i surfskuret, så der er ingen risiko for, at nogen driver til Sverige…!

Se i øvrigt vores besluttede sikkerhedsreglement her på hjemmesiden.